Go

My Happy Ending #7 – Miss Lola

 


As Salam..

#myfurrykidsnamescratchktaj

         


Before Dulu
Now Sekarang
1         Cat/Dog’s Name
Nama kucing/anjing
Miss Lola a.k.a Bola
2         Cat/Dog’s Caretaker Name
Nama Penjaga kucing/anjing
Cik Jilapah
3         Location Rescued
Lokasi Diselamatkan
Kawan rescue dari Simpang Pulai. Masa tu ada trip ke Pulau Pinang. Jadi semasa perjalanan pulang tu, singgah la dekat Petronas sebab kawan minta tolong foster,  kembiri dan seterusnya ‘put for adoption’.
4         Date Rescued
Tarikh Diselamatkan
Disember  2012
5         Cat/Dog’s Condition when rescued
Keadaan kucing/anjing semasa diselamatkan
Masa tu Miss Lola baru melahirkan anak. Seekor anaknya juga saya foster. Miss Lola dulu kurus dan mukanya cengkung. Dia membebel sepanjang perjalanan menaiki kereta dari Simpang Pulai hinggalah Kuala Lumpur. Rasa macam berdarah telinga saya mendengarnya sebab saya lebih mudah menjaga kucing yang pendiam. Kucing di rumah yang kuat membebel pun saya latih supaya jadi pendiam dan pemalu seperti saya.
6         Cat/Dog’s Character
Sifat Kucing/Anjing
Masih kuat membebel. Nak makan, dia membebel. Nak minta sikat bulu, dia membebel. Kucing lain lalu pun dia membebel. Miss Lola suka bersantai di beranda dan akan membebel memanggil saya untuk menyikat bulunya.
7         How my cat/dog got his/her name
Macam mana  kucing/anjing mendapat namanya?
Saya ada sistem untuk menamakan kucing-kucing sama ada kucing komuniti/rescue dengan menggunakan urutan huruf bagi memudahkan saya dari segi tak pening kepala mencari ilham. Dan bila nak beri kepada adopter pun senang, biar la keluarga baru memberi nama yang sesuai dengan mereka.
Nama asal Miss Lola ialah Kucing L. Setelah sekian lama saya mencari keluarga baru yang sesuai untuk Miss Lola tetapi gagal. Saya pun tak sangk,  cabaran mencari keluarga yang sesuai untuk kucing berbulu panjang sama hebat tapi berbeza situasi dengan kucing berbulu pendek.  Ramai yang menunjukkan minat tetapi tidak menyokong pemandulan kucing atau ingin menjadikan Miss Lola kucing indoor-outdoor. Disebabkan saya dah kenal perangai Miss Lola yang  perasan  lasak tetapi sebenarnya diva, saya mengambil keputusan untuk terus menjaganya. Nama timangan Miss Lola ialah Bola, sebab saya telah meniru kawan saya yang menamakan kucingnya Lola Bebola.  Tapi cuba tengok gambar sekarang tu, memang macam bola!
8         My cat/dog condition now is….
Keadaan kucing/anjing saya sekarang… .
Miss Lola sudah membulat dan membola. Bulunya pun sudah kembang dan perlu disikat selalu. Malasnya! Bulu pendek kan senang. . . Tapi jangan risau, sebab Miss Lola akan menbebel sehingga saya sikat bulunya. Diva!
 Tabiat suka membolos dan melepaskan diri sudah tidak ada kerana dia sudah jadi mem besar di rumah.
9         Why I chose to spay/neuter my cat/dog
Mengapa saya memilih untuk memandulkan Kucing/anjing saya
Saya memilih untuk memandulkan kucing-kucing saya dan kucing-kucing komuniti saya kerana saya menjalankan tanggungjawab kemasyarakatan saya. Saya akan terus memandulkan kucing selagi ada kucing terbiar yang tidak ada tempat berteduh, tidak dapat makanan yang secukupnya, disepak terajang oleh syaitan bertopengkan manusia. Saya juga memandulkan kucing demi kesihatan mereka juga. Awet muda tau!



Source: http://kucingterbiaranjingjalanan.blogspot.com/2014/10/my-ha..



 

avatar

SCRATCH

SCRATCH's main mission is to rescue stray, abandoned, and abused cats and to find as many of them as possible new homes with loving owners once they have been treated/nursed back to health and spayed/neutered (aka speutered).

We realize that we cannot always be successful in finding homes for all of the cats that need one, so an associated goal is to minimize the stray cat population by capturing, speutering, releasing and managing those that we cannot find homes for.

More Articles   |   Website

Follow Me:Facebook



Facebook Comments


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Copyright © 2008 - 2019, PetFinder.my. All rights reserved.