Go

Featured Members
mavisyongshuqi
Adopter, Animal Lover

Vicky89
Adopter

mintzlooi
1 Pet, Animal Lover

SubashiniAsokan
1 Pet, Rescuer

AzeezAbd


sara3464
1 Pet



llllll
Name
JoinedOct 2009
Age23
GenderMale
LocationMalaysia
Occupation
Websitehttp://www.petfinder.com
ExperienceCat (0 Year)
Interested InAdopting Pets
Send Email View Phone 25 Comments
nothing











Comments
Page: 1 2    25 Comments
Acqua   Oct 12th 2009 at 5:08PM
black persian cat caries the most colour combinations in genes that determines the colour of the offspring.. so buy this cat and if her gave birth you'll have different 2 colours of kittens..

that is the reason why black persian is a bit expensive compared to other colour..

angle83 is selling a black female persians ..

simply helping :)
  0  
llllll   Oct 17th 2009 at 11:17AM
bukan pe....persepsi org terhadap kucen hitam ni banyak sgt...sampai dalam agama pun cakap yang haiwan hitam semua adalah jelmaan syaitan,tapi kalau ada tercalit warna lain sikit pun,tu tak dianggap jelmaan....so mmg la org takut
  0  
qisha   Oct 19th 2009 at 11:26PM
amboi2 sedapnya dia nak kitnap flex..langkah mayatku dulu..heheheheh..xder kucin ke..nak tengok
  0  
omiey   Oct 24th 2009 at 10:00PM
Nanti Monday jgn tak de pulak ye, I nk jumpa U. Tk yah susah2 sebab I akan dtg sendiri ke Sg Besi jumpa U.
  0  
Marmoreal   Oct 26th 2009 at 8:26AM
hye naq....comel nyer ogy awk tu....so cute..:]
  0  
ezal   Oct 26th 2009 at 12:08PM
so now u just hv 2 kitten right???btw im ezal frm putrajaya...nice 2 know u...we can share lot of knowladge bout cat ya.....
  0  
zarina   Oct 30th 2009 at 3:46PM
cute la kucing2 u....geramnye..
  0  
angel83   Nov 2nd 2009 at 9:49AM
naq1989,

Saya faham awak tidak suka kucing hitam. Tapi "Tidak perlu lah beri bad komen pada setiap thread yang saya buka". Saya hormati pendapat awak terhadap kucing saya tapi tidak wajar lah awak meninggal kan komen sebegitu hingga mempengaruhi pendapat org lain.
  0  
Acqua   Nov 3rd 2009 at 9:07PM
kesian semua kucing hitam
  0  
Marmoreal   Nov 3rd 2009 at 10:13PM
yer ker....pelanduk dua serupa ler tu...hehehhe:]
  0  
missing   Nov 12th 2009 at 3:30AM
Salaam Naquiddin, tentang statement:
"dalam agama pun cakap yang haiwan
hitam semua adalah jelmaan syaitan"
semua skali ke..? tolong share kan
sumber statement ni please.. sokongan
in reading material or url mane mane..
cause what i know is a bit different..
can you please share your knowledge..
thank you sangat if can discuss about
this a bit.. just to learn new thing..
kalau orang tanye ade support hujah kan..
  0  
Marmoreal   Nov 12th 2009 at 2:23PM
bukan semua binatang hitam la...setahu aku lakan hanya anjing hitam je..tue pun ada ciri khas..ular hitam masuk rumah..gagak disuruh bunuh coz pengotor.
haiwan lain tak la pulak..tak tahu la kalo ada hdith riwayat lain..tp kena check gak apa status dia..shahih ke,shahih lighorihi ke,shahi lizatihi ke,hassan ke,maudu` ke,dha`if ke mungkar ke...
  0  
naq..
agama ini dgn dalil..setiap benda mesti ada dalil..kalau takde dalil jgn kaitan dgn agama..nanti jd benda lain..merubah agama pulak.
benda agama jgn main2...terutama bila nak kaitkan dgn hadith...nanti lain jadinya...diriwayatkan oleh abu hurairah bersabda nabi "barangsiapa berdusta atas namaku maka akan disediakan kerusi dari apai untuknya di neraka"hadith shahih riwayat imam bukhari dan muslim...
so jgn kaitan dgn agama..
  0  
tanya ust yg buat rawatan tradisional?
tue bkn ust tp bomoh,dukun,pawang...
berselindung di sebalik agama..
"barangsiapa mendatangi dukun(pawang/bomoh/tukang ramal)sesungguhnya dia telah kafir kepada apa yg diturunkan kepada aku"hadith riwayat imam ahmad..rujuk kitabut tawhid syeikh muhammad at tamimy
  0  
apa yg disebutkan dalam hadith2 yg shahih hanya anjing hitam yg mempunyai tanda putih di kening,ular hitam yang masuk ke rumah dan tidak dinyatakan binatang lain.
pertama kena tahu apa qawaid dalam islam..qawaid yang paling utama adalah kitabullah dan sunnah yg shahihah.selain dari 2 ini maka kena nilai kembali.kena melihat kembali adakah ia bersesuian atau tidak dgn kitabullah dan sunnah.
telah mahsyur dari pekataan imam dar al hijrah,malik bin anas "PENDAPAT SESIAPA SAHAJA DI BAWAH KOLONG LANGIT INI BISA DI TERIMA ATAU DITOLAK KECUALI PENDAPAT HAZIHI AHLIL QABR (AMBIL TANGAN BELIAU MENUNJUKKAN KE MAQAM RASULULLAH)".
siapakah raji al asmar?kata imam ibn sirin "SAMMu RIJALAKUM"(siapakah tokoh kamu)
berkata syaikh al imam al jarhu wat ta`dil robi ibn hadi umayr al madkholy "kami mencintai tokoh ini tetapi kami lebih meyintai kebenaran"
syaikh robi ulama hadith yg masih hidup lagi di makkah.anak murid kepada para ulama besar abad ini,syeikh nasiruddin al albany,syeikh muhammad ibn sholeh al uthaimin,syikh abdu aziz abdallah alu al baz,syeikh muqbil ibn hadi,syeikh muhsin abbad alu al badr..
tak pernah ada riwayat yg menyatakan jin menjelma dalam bentuk kucing hitam..itu tahyul org kufr.
jin dan syaitan adalah sama sahaja..kedua2 dari api dan ia mampu menyerupai dalam bentuk apa sahaja hatta diri kamu naq kecuali dalam rupa paras muhammad ibn abdullah..ALLAHU MUSTA`an
  0  
Acqua   Nov 12th 2009 at 11:20PM
ade gak ye org yg nak pertahan kan i..

(selain kak fiza).. thanks shark n kak missing..
naq i hentam u balik with my kakak n abg help..
  0  
missing   Nov 13th 2009 at 6:36PM
ni text naq1989 (ni hadis berkenaan haiwan hitam...yg die sebutkan berkenaan anjing hitam adalah iblis...kalau jin biasanya akan menjelmakan diri sbg binatang hitam...jin dan iblis adalah dua makhluk yg berbeza - anjing hitam adalah syaitan, warnanya ialah seluruhnya adalah hitam pekat, dan terutamanya jantan berdasar hadis - لَوْلَا أَنَّ الْكِلَابَ أُمَّةٌ مِنْ الْأُمَمِ لَأَمَرْت بِقَتْلِهَا ، فَاقْتُلُوا مِنْهَا كُلَّ أَسْوَدَ بَهِيمٍ ، فَإِنَّهُ شَيْطَانٌ - jika tidak kerana anjing-anjing adalah ummat dari ummat-ummat (makhluk-makhluk Allah-terjemahan pen), pasti aku arahkan dibunuh, maka bunuhlah darinya, anjing hitam liar, kerana ia adalah syaitan - Sahih Al-Jami', Al-Albani, no: 5321, hadis sahih dari jalan periwayatan عبدالله بن مغفل المزني . begitu juga anjing hitam liar yang ada 2 tompok putih, termasuk dalam pengkelasan ini, berdasar hadis - عَلَيْكُمْ بِالْأَسْوَدِ الْبَهِيمِ ذِي الْغُرَّتَيْنِ ، فَإِنَّهُ شَيْطَانٌ, berhatilah dengan anjing liar dengan 2 tompok putih, kerana itu adalah syaitan - hadis direkodkan oleh Imam Muslim, no: 1572.)

dari apa yang Naquiddin share di atas..
takde pun kata "Semua Haiwan Berwarna
Hitam Adalah Syaitan" lagi pula, tak ada
mention tentang kucing hitam.. bukan
semua haiwan hitam Naquiddin, lain
kali biar jelas kalau nak comment
tentang agama.. takut salah tafsir
nanti dosa je..

  0  
akak bukan nak bahaskan tentang 'prevention is better than cure'.. just the statement 'dalam agama pun cakap yang haiwan hitam semua adalah jelmaan syaitan' adalah tak betul, tu je.. lain lain tu(kentut, minuman and paku) tak perlulah nak state, nampak macam guilty conscious pulak.. :) thanks ya, tata..
  0  
Marmoreal   Nov 13th 2009 at 10:42PM
tu terpulang pada masing2,sbb tu adanya ulama untuk membahaskan smua tu,sbb ibnu taimiyah berpendapat,bukan hanya anjing dan ular,tp dalam bentuk haiwan lain yg berwarna hitam..so disebabkan itu,sy akan mengelakkan haiwan2 yang berwarna hitam seluruhnya,org kata mencegah lebih baik dari merawat...sama juga dengan hukum mengeluarkan angin ketika berwuduk,hanya mazhab imam syafiie yg mengatakan batal wuduk,tp mazhab lain tidak,semuanya kerana ingin menghapuskan was2..sbb sy was2 mengenai haiwan hitam,maka sy tidak membelanya...sbb apa yg sy tahu,hadis dan al-quran perlu dihuraikan...sama juga pengharaman tuak(minuman tradisional masyarakat dayak),majoriti pemikir islam menggunakan dalil pengharaman arak sbg tunjang utama,padahala tuak dan arak adalah berbeza,kandungan juga berbeza(arak dari anggur,tuak dari nira),tp disebabkan persamaan sifat,iaitu memudaratkan tubuh dan memabukkan,maka ianya diharamkan...sekiranya ingin disebutkan satu persatu,seumur hayat pun tidak habis bercerita.sama juga berkenaan anjing hitam dan ular hitam,keduanya adalah haiwan dan berwarna hitam,sekiranya hendak diterangkan satu persatu,rasanya tak mampu nak sebutkan semua skali haiwan yang ada kat dalam dunia ni....sy just nak elakkan was2,tp sikitpun tak pernah menyakiti haiwan berwarna hitam...mmg takde yg melarang,tp sekurangnya sy buat yg terbaik untuk seluru ahli keluarga...smua org nak yg terbaik,even kalau sy ada famili pun,sebolehnya sy akan elakkan penggunaan paku kat diniding,untuk mengelakkan terjdnya perkara tidak diingini..

bagus menggunakan fatwa syaikhul islam ibnu taimiyyah cume kamu salah dalam memahaminya..beliau mengatakan bahawa jin kafir menjelma dalam bentuk anjing dan ular hitam dan tak suruh bagi kamu mengelakkan dari haiwan berwarna hitam.bahkan ada riwayat mengatakan bahawa nabi semasa fathul makkah memakai serban hitam so di mana sialnya colour hitam?bahkan al uqob,bendera nabi dan imam mahdi pun hitam..
bagus menggunakan hadith yg dishahihkan oleh syeikh al albany..tapi jgn jadi mcm baghal yg memikul taurat...ibn taimiyyah dan al albany dgn keras menentang syirik,khurafat dan bid`ah..paku tue apa?khurafat!!!!percaya kesialan haiwan hitam tue apa?khurafat!!!!khurafat akan membawa kepada syirik..syirik takkan diampun dan tempatnya neraka...perhatikan agama ini milik ALLAH,muhammad yg menyampaikan,tugas kita ummat terima sahaja...paku tue apa?hang dok ambik yg syirik dan tinggalkan yg sunnah..nabi dah ajar mcm mana nak elak dari gangguan jin n syaitan..paku tu baik gi wat paku tiang rumah yg nak roboh la.

mazhab?tak batal wuduk?apa dalilnya..dalil2 yg shahih mengatakan batal bila keluar angin...nak ikut sape nie?imam mazhab ke nabi?jgn nak ambik pendapat yg mungkar dan syak..syaz itu berada di tepi jurang neraka..

tuak dayak tue memabukkan ke tak?mana boleh..mabuk la..jgn nak guna akal la..mazhab islam liberal ke?telah shahih dari nabi "setiap yg memabukkan itu khamr"..jgn nak ambil pandangan ahlul basrah...jgn pendapat ini mungkar...nabi tak pernah bezakan..baginda mengatakn setiap yg memabukan itu haram..jd tak kira la dari nira ke,anggur ke,kurma ke,rambutan ke,lai chi kang ke kalo mabuk haram la.

mcm nie la dik..nie org tua nak bagi nasihat...jgn guna akal dalam nak tasfir agama...tafsir lah agama menggunakan kitabullah sunnah nabi dan athar sahabat bkn kepada otak..mengaji lagi...syeikh ibn uthaimin mengatakan "ubat kepada kejahilan adalah belajar"

jgn salah tafsir ini nasihat..tp nasihat cara syeikh muqbil
  0  
ia mmg hadith ttg menjual kucing itu shahih..dalam pandangan yg dipegang oleh ahlul hadith dan athar mmg mcm itu...
cume ada perbahasannya...apakah boleh kita mengambil dari kos menjaganya..
fatwa lajnah da`imah lil buhuts wal irsyad mengatakan boleh...lebih2 lagi kalau persian flat face yg ade cert lagi...hadith itu bukan larangan mutlak...sebelum aku buat pape aku tanya dulu para ulama ,bkn main hentam kromo.perlu ke nak kaitan dgn arnab?dik dari ko belajar kat ATMA tue baik ko gi belajar agama dulu...main ambik je mana2 nukilan..

kucing hang tu hang beli gak kan?mcm mana pulak tue?rm230 kan?sama la..hang kata kat aku haram tp hang buat benda haram..aku tak kata haram tp harus sahaja..hang kena ingat..pedigree nie bkn senang nak jaga...makan dan sekor rm80 sbln,vitamin rm50,ubt telinga rm30,pasir rm20..tak termasuk jumpe vet setiap 3 bln..cert pun dah berapa..nie baru sekor kalo lebih dr sekor?aku bkn nak breed sangat tp aku mengatakan haram mandulkan diorg ..so lantak diorg la kalau diorang nak beranak..

takyah gi makkah kalau nak ckp ttg mazhab...perlu ke tanya org yg gi haji?sedangkan family kami bersepah kat arab saudi.guru2 kami lulusan dari saudi..kwn2 belajar kat saudi..bersepah kat malaysia..aku sendiri berpegang kepada mazhab ahlul hadith wal athar,guruku mazhab syafi`e,kwn baik mazhab hanafi,kwn2 dari maghribi mazhabnya maliki...

apa yg penting adalah berpegang kepada kitabullah dan sunnah..bukan mazhab..kalau mazhab itu menyelisihi sunnah maka kena tolak pandangan mazhab..abu hanifah,malik ibn anas,muhammad ibn idris dan ahmad ibn hanbal mengatakan "setiap hadith shahih maka itulah mazhabku"campakan pandanganku jika ia bertentang dgn sunnah"jgn kamu bertaklid padaku,pada as syafi`e,malik ibn anas,abu hanifah,al auza`i,ibn thaury,ibn uyainah tapi ambillah di mana kami mengambil"..
rujuk jami` as shahih oleh imam bukhory. dalam kitab wudhu` bab laa yatwadhdha minnasy syakki hatta yastaiqo (137) dan shahih muslim dalam kitabul haidh "jgnlah kamu menghentikan sholat sampai mendengar bunyinya atau mencium baunya"
so dgn hadith ini maka tertolak semua pandangan mazhab...
matlamat tak menghalalkan cara..apakah islam membenarkan bercinta?tidak ada satu pandangan pun yg membenarkan dan tidak ada satu riwayat pun yg membolehkan..ia haram qat`i..kawen la takyah nak bercinta...
kalau paku merbahaya so yg tajam2 lain mcm mana?pisau,gunting dll.mesti ko tak siang ikan kan..terus goreng..pisau tue tajam.dalam tentera lagi la banyak benda tajam...aku tak tau la..hang lagi tahu kan...

berhati hati nak keluarkan statmnt ttg agama..hang kata agama kata semua benda hitam jelmaan syaitan...dah tue nabi sembelih syaitan ke masa korban...telah shahih dari jabier ibn abdillah bahawa "rasulullah menyembelih 2 ekor kambing hitam bertanduk semasa berkorban.baginda meletakkan kaki baginda di atas bahu kambing tersebut dan menyembelih dgn melafazkan bismillah wallahu akbar,seraya berkata ya ALLAH ini dari muhammad,keluarga muhammad dan ummat muhammad"..

hati2 dalam mengeluarkan statment...jgn dok ikut dukun tue...ikut rasulullah..
  0  
Comment









Main Site
Home
Advertising
Sponsored Listings
Contribute
Sign Up
Find A Pet
Share & Save Lives
About PetFinder.my
Terms & Conditions
Freebies / Starter Pack
Report Animal Abuse
Contact Us
Facilities
Mobile App
WAGazine
Discussion Forum
Medical Fund
Pet Food, Toys & Products
Central News Portal
Visual Map
Knowledge Library
Microchip Directory
FurryCards
Artificial Intelligence
Kaggle AI Competition
Cuteness Meter
AI Task Force

Social Media
Facebook
Twitter

Mobile
iPhone & iPod App
Android App
KindMeal
Meat-Free Dining
Meal Deals
Kind Moments
Delicious Menu

Others
Gadhimai: Ending Mass Slaughter
World Animal Day Contest
Digi iPhone Contest
East Coast Flood Relief
It's Pawssible
Freebies
Online Store
Discussions
Blacklists & Scams



Copyright © PetFinder.my, 2008 - 2020. All rights reserved.


Share &
Save Lives!

Follow Us: